کد خبر:7946
پ
۲۰۱۸۱۰۱۱_۰۹۰۵۲۰
در حاشیه سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان بوشهر؛ 

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه های کریدور بزرگراهی خلیج فارس در استان بوشهر/ بزودی عملیات اجرایی راه آهن بوشهر-شیراز آغاز می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه دکتر شهریاری و جمعی از مسئولین استان و شهرستان دشتی از پروژه های کریدور بزرگراهی خلیج فارس در محدوده استان بوشهر بازدید به عمل آورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر خود به استان بوشهر که به دعوت دکتر شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، به همراه دکتر شهریاری و جمعی از مسئولین استان و شهرستان دشتی از پروژه های کریدور بزرگراهی خلیج فارس در محدوده استان بوشهر بازدید به عمل آورد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر خود به استان بوشهر که به دعوت دکتر شهریاری نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، هدف از سفر خود به این استان را بازدید از کریدور بزرگراهی جنوب کشور در محدوده استان بوشهر و همچنین آنتنی هایی که روستاهای مختلف شهرستان های دشتی و تنگستان را اتصال می دهد عنوان داشته و بیان داشت: استان بوشهر، استانی رو به رشد و با ظرفیت بالایی است که با توجه به ظرفیت های بسیار زیادی که بخصوص در بخش گاز و نفت وجود دارد، متناسب با این ظرفیت ها لازم است که برای زیرساخت های حمل و نقل نیز برنامه ریزی صورت گیرد.
خیرالله خادمی افزود: محورهایی که بازدید شد و محور بوشهر _ دیر که به عنوان اتوبان ساحلی بوشهر در برنامه کاری قرار می گیرد تا با برنامه ریزی سرعت عملیات را بالا ببریم.
وی به بازدیدهای انجام شده از بعضی اتوبان های آنتنی بین دو اتوبان ساحلی و اتوبان خلیج فارس و همچنین محور زیارت به دولت آباد، محور ناصری به شنبه و باغان، محور لاور شرقی به خورموج و دشت پلنگ،  محور زایرعباسی به بندر خورشهاب و محور کریدور بزرگراهی اهرم به برازجان اشاره و خاطرنشان کرد: باید در این محورها برای مردم هم از جهت کار کشاورزی و هم از لحاظ بخش های تجاری شرایط را فراهم کنیم که ارتباط بین دو اتوبان در دو سه نقطه طراحی نموده و محورهای موجود را تعریض و یا محور جدیدی بین دو کریدور ساحلی ایجاد نماییم.
مدیرعامل شرکت توسعه و ساخت زیربنایی حمل و نقل کشور در اشاره به طراحی کریدور ساحلی خلیج فارس تصریح نمود: کریدور ساحلی خلیج فارس تمام استان های ساحلی خلیج فارس و دریای عمان را پوشش می دهد که طول آن نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر بوده و به صورت بزرگراهی طراحی شده و حدود ۲۷۰ کیلومتر آن در استان خوزستان، حدود ۴۰۰ کیلومتر آن در استان بوشهر و مابقی آن نیز در استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان می باشد.
وی با بیان اینکه از حدود ۴۰۰ کیلومتر کریدور بزرگراهی خلیج فارس که در محدوده استان بوشهر واقع شده، فقط حدود چهار تا پنج کیلومتر عملیات اجرایی آن باقی مانده، افزود: امیدواریم در سال ۹۷، حداکثر تا اواسط سال ۹۸ بتوانیم این کریدور بزرگراهی را به اتمام رسانده و بدین ترتیب شرایط برای مردم عزیز منطقه و نیز توسعه ی بنادر جنوبی در استان و در سواحل جنوب بیشتر فراهم گردد.
خادمی احداث کریدور ساحلی خلیج فارس را کاری بسیار بزرگ و زیرساختی برای کشور عنوان و اضافه کرد: در کل دو سوم آن به صورت بزرگراهی ساخته شده و یک سوم آن نیز در حال عملیات اجرایی است که تمام بنادر جنوب کشور را به صورت بزرگراه به هم اتصال می دهد، همچنین مناطق نفتی بسیار بزرگ و مراکز نفتی و گازی جنوب را تحت پوشش قرار داده و می تواند یک ظرفیت بسیار بالایی در بخش حمل و نقل برای استان های جنوبی و ساحلی کشور به ویژه استان بوشهر ایجاد نماید.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برنامه ریزی شده که آنتنی های اتصال از مرکز استان به کریدور خلیج فارس را تکمیل نماییم. همچنین در محدوده استان بوشهر از سمت استان فارس به سمت بوشهر، مسیر کنارتخته به بوشهر کار پژوهش آن شروع شده و امیدواریم هم گردنه های این محدوده اصلاح شوند و به صورت بزرگراه داشته باشیم و نیز آنتنی هایی که از مرکز کشور به سمت این کریدور آمده و عملا ساحل را پوشش می دهند٬ در آینده با سرعت بیشتری انجام شود.
وی در اشاره به میزان اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه عنوان داشت: در سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع دولت به پروژه کریدور بزرگراهی خلیج فارس تزریق شده که عدد بزرگی بوده و امسال نیز تا کنون نزدیک به ۷۲ میلیارد تومان تزریق شده و کل منابعی که برای اتمام تمام این کریدور اختصاص داده شده، نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر آن باقی مانده که برای این قسمت نیز یک هزار و صد میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که این کریدور را به صورت بزرگراه یا در بخش هایی به صورت راه اصلی داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت توسعه و ساخت زیربنایی حمل و نقل کشور، نوید فعال شدن راه آهن بوشهر _ شیراز را به مردم استان بوشهر داده و بیان داشت: طراحی راه آهن شیراز به بوشهر به پایان رسیده و در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی آن در محدوده استان بوشهر نیز شروع شده و امیدواریم حداکثر طی دو ماه آینده مراسم شروع عملیات اجرایی در این محدوده را داشته باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به برنامه ریزی خوب برای تامین اعتبار این مسیر ریلی از منابع داخلی و هم در آینده از منابع فاینانس خارجی جهت سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی آن اشاره و افزود: بخش هایی از این مسیر ریلی از سمت شیراز شروع شده و در طول ۲۰۰ کیلومتر عملیات اجرایی آن در حال انجام است و دو قطعه آن نیز به طول حدود ۷۵ کیلومتر در محدوده استان بوشهر مناقصه صورت گرفته و در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد که امیدواریم این مسیر راه آهن مهم به عنوان یکی از کریدورهای اصلی ریلی که مرکز کشور را به استان فارس سپس بوشهر و در نهایت به بنادر جنوب اتصال می دهد،  در آینده ای نزدیک داشته باشیم.
پایگاه خبری خورموج نیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید